Afspraak

Voor uw en ons gemak werken wij uitsluitend op afspraak. Wij zijn gewend om ons werkschema goed te bewaken zodat wachttijden tot een minimum beperkt kunnen worden.

U kunt ons bellen voor een afspraak tijdens onze openingstijden.

Controles kunnen wij doorgaans een week of 6 vooruit inplannen, maar steeds meer patienten kiezen ervoor om hun controle meteen na het bezoek alvast een half vooruit vastleggen. Dan hebben we nog volop de ruimte om met u samen een geschikt moment te kiezen.

Bij een periodieke controle bekijkt de tandarts de status van uw gebit en beoordeelt hij of extra behandeling noodzakelijk is.

Behandelingen plannen wij samen met u in. Afhankelijk van de aard van de klacht zoeken wij naar een tijdstip dat voor u en voor ons goed schikt. In overleg met u zorgen we ervoor dat verschillende behandelingen zo veel mogelijk op elkaar aansluiten. Wij houden daarbij zoveel mogelijk rekening met uw wensen en uw beschikbare tijd.

Voor wat uitgebreidere gebitsreiniging staan onze beide preventieassistentes voor u klaar op maandag- en woensdagochtend. Zij kunnen u deskundig adviseren over uw dagelijkse gebitsreiniging met borstel en tandpasta, maar ook het gebruik van hulpmiddelen daarbij, zoals ragertjes, stokertjes, floss, of speciale hulpmiddelen, afgestemd op uw gebit en uw mogelijkheden. Met hen kunt u ook uw dagelijkse eetgewoonten doornemen om te kijken of er mogelijk verbeteringen zijn aan te geven ten goede van uw mondgezondheid.

Voor pijnklachten vragen wij u zo vroeg mogelijk te bellen, om inpassing in het werkrooster mogelijk te maken. Spoedbehandelingen voeren we liefst op dezelfde dag uit, of we nemen noodmaatregelen zodat u pijnvrij bent tot de daadwerkelijke behandeling plaats kan vinden. Tijdens onze afwezigheid wordt u verwezen naar de spoedgevallendienst Tilburg, bereikbaar op 09009990909, zodat u de dienstdoende tandarts kunt raadplegen.

Mocht een afspraak niet door kunnen gaan dan horen wij dat graag zo snel mogelijk, maar in elk geval 24 uren tevoren. Bij overmacht aub direct om 9.00u. ’s morgens, zodat wij kunnen proberen de vrijgekomen tijd nog te benutten voor een andere patient.

Voor te laat afgezegde afspraken kan de behandeltijd (of een deel daarvan) in rekening gebracht worden.